• Wpisów: 234
  • Średnio co: 9 dni
  • Ostatni wpis: 5 lat temu, 22:40
  • Licznik odwiedzin: 8 390 / 2146 dni
 
nicolusia
 


Przepis na te fantastyczne płatki pochodzi ze strony MOJE WYPIEKI, którą polecamy w całości! (Aż ślinka cieknie!)

 

 

 

 

Zdrowe płatki śniadaniowe, które możemy przygotować sami, w warunkach domowych. Przepis jest bardzo intrygujący; otrzymane płatki są chrupiące, pełnoziarniste, o lekko orzechowym smaku, jakiego nadają mu mąki razowe. Nie za słodkie. Cukier brązowy w tym przepisie robi naprawdę dużą różnicę, więc nie zastępujmy go białym. Sam proces ich przygotowania nie należy do trudnych; to tylko zmieszanie składników suchych z mokrymi oraz 1,5 godziny pieczenia i suszenia. Z przepisu otrzymałam ilość płatków wystarczającą na mniej więcej 4 moje mleczne śniadania (bez dodatków w postaci owoców). 'Graham nuts' możemy przechowywać w zamkniętym pojemniku do około miesiąca czasu. Bardzo polecam :).

 

 

 

Składniki suche:
1 szklanka mąki grahama
1/3 szklanki mąki pszennej razowej
1/3 szklanki ciemnego brązowego cukru
pół łyżeczki sody oczyszczonej
pół łyżeczki soli

 

 

Składniki mokre:
1 szklanka maślanki (lub kefiru, jogurtu naturalnego, kwaśnego mleka)
1 łyżka miodu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (opcjonalnie)

 

 

 

 

 

Największą blaszkę "piekarnikową" wysmarować masłem.

Składniki suche wsypać do miski.

Do drugiego naczynia wlać maślankę, miód, ekstrakt z wanilii. Dobrze wymieszać, wlać do suchych składników i wymieszać do połączenia. Cienką warstwą rozprowadzić na blaszce.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC i piec przez 30 minut.

Po tym czasie wyjąć z piekarnika, połamać na mniejsze kawałki, włożyć z powrotem do piekarnika nagrzanego tym razem do 120ºC i suszyć dodatkowe 60 minut. Podczas godziny suszenia, co około 15 minut łamać 'placek' na mniejsze części (by szybciej wysychały), jedncześnie wyjmując twardsze i szybciej wysuszone kawałki z piekarnika (zbyt długo pieczone będą gorzkie w smaku).

Połamane kawałki ciasta wyjąć z piekarnika, jeśli ich kolor będzie głęboko brązowy i będą całkowicie wysuszone (twarde). Wystudzić.

Kawałki ciasta połamać na drobniejsze, by w rezultacie uzyskać drobne płatki (np. malakserem lub ścierając je w malakserze na większych otworach lub wkładając do mocnego woreczka i krusząc wałkiem).

Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku do 30 dni.

Podawać z zimnym mlekiem lub jogurtem.

Nie możesz dodać komentarza.